SETMANA DE SANT JORDI 20/04/2020


Hola nens i nenes,

No sé si algun cop us ho he arribat a dir però aquesta setmana és la meva preferida de tot l'any. M'encanta Sant Jordi. La llegenda, com ho celebrem a l'escola, com se celebra a Catalunya. Tot plegat per mi és el dia més bonic de l'any.

M'agrada perquè a l'escola llegim més que mai, dibuixem i decorem les classes amb roses de tota mena. I tots estem contents aquests dies.

Encara que aquest any sigui molt diferent la meva proposta d'aquesta setmana serà temàtica i girarà al voltant de la diada de Sant Jordi espero que us agradi.

Per començar us faig arribar dos vídeos de Youtube que m'han agradat molt. Els dos parlen de la llegenda de Sant Jordi. El primer una noia us la explica d'una manera molt divertida i pensa igual que jo sobre les princeses. Vosaltres ja sabeu a que em refereixo perquè en vam parlar molt pel 8 de març. 
I el segon és una llegenda de Sant Jordi que passa aquest any durant el confinament que estem vivint. L'han fet els mestres de l'escola del meu nebot i m'ha semblat genial. Segur que us fa pensar en el que sempre us dic de treure la part positiva a tot plegat. 
Obriu bé els ulls i les orelles ...

LA LLEGENDA DE SANT JORDI

UN SANT JORDI CONFINAT 


CATALÀ

Us deixo dos documents. El primer són unes poesies de la llegenda de diferents autors i l'altre són les activitats que he pensat expressament per vosaltres, espero que us agradin.




(Recordeu descarregar el document abans de començar a treballar)


(Recordeu descarregar el document abans de començar a treballar)

MATEMÀTIQUES

Aquesta setmana la Montserrat us proposa un seguit d'activitats de matemàtiques relacionades amb els polígons i les multiplicacions. I fer una cortina molt original. Ella ja la té decorant la seva finestra. Us animeu? 



(Recordeu descarregar el document abans de començar a treballar)
CASTELLANO 

Hola Gregal,
Ante todo quiero daros las gracias por vuestra participación. Me encanta recibir noticias vuestras.
Esta semana os envío más poemas para leer y os propongo que escojáis uno y lo recitéis a vuestra familia para Sant Jordi.
Muchas gracias y hasta pronto Gregal.

Charo







Para terminar el mes de abril os dejo un fragmento de ABRIL AGUAS MIL de ANTONIO MACHADO.

Son de abril las aguas mil.
Sopla el viento achubascado,
y entre nublado y nublado
hay trozos de cielo añil.
Agua y sol. El iris brilla.
En una nube lejana,
zigzaguea
una centella amarilla.
La lluvia da en la ventana
y el cristal repiqueteo.
A través de la neblina
que forma la lluvia fina,
se divisa un prado verde,
y un encinar se esfumina,
y una sierra gris se pierde.

PROJECTE 

Aquesta setmana m'ha encantat rebre les entrevistes que heu fet als vostres avis. Sense dubte estan plenes de vida i història. Felicitats heu fet molt bon treball.

Com ja ens van dir a l'Ajuntament la població dels municipis varia contínuament. Neixen bebès cada dia i també mort gent. Ja sabeu que el registre de la població el porten al Registre civil, que és l'òrgan encarregat de saber els habitants de cada municipi. Així doncs quan neix, mor algú o ens canviem de domicili els hi he de fer saber.

Us adjunto unes lectures que tenen a veure amb això. Són interessants perquè tenen a veure amb moltes de les coses que us van explicar els vostres avis a les entrevistes i us ajudaran a entendre perquè i com han canviat les coses als pobles i ciutats d'ençà que els vostres avis eren nens fins ara.

Veureu que a baix us proposa algunes activitats només he de fer la 7, la 9 i la 10. Feu-la a una llibreta si treballeu sols o de manera oral si us ajuda algun adult a fer la reflexió.



(Recordeu descarregar el document abans de començar a treballar)

Aquesta setmana descansem del projecte plantes però us vull fer arribar un vídeo que m'ha enviat l'Arnau de l'hort que ha muntat a casa seva amb l'ajuda del seu avi. Un pagès dels de tota la vida de Santa Perpètua. Arnau, és molt bonic! Esperem que ens mantinguis informats dels fruits del teu hort.
Em fa molta pena el nostre hort, el teníem ple de coses a punt per recollir i ja s'haurà assecat tot. A veure si ens emportem una sorpresa i alguna cosa ha sobreviscut.


ENGLISH

Some activities about the town. Enjoy and take care. 
Jordi 


(Recordeu descarregar el document abans de començar a treballar)

MÚSICA 

Aquesta setmana des de Música us proposem que aprengueu el JOC DE GOTS. Haureu de fer un ritme amb l’ajuda d’un got de plàstic. un joc amb gots. 

Així treballarem la coordinació rítmica, la memòria, l’atenció i la concentració. 

Seguiu aquest vídeo-tutorial que us ensenya el ritme pas per pas: https://youtu.be/Y5kYLOb6i5I

Envieu-me un vídeo per veure com ho feu. El meu correu és jcampi@escolatabor.cat.

Aquesta és la cançó CUPS (When I’m gone) de la cantant Anna Kendrick, que interpreta mentre pica el ritme amb el got: https://youtu.be/cmSbXsFE3l8

mireu com els nois/es d’aquesta escola com interpreten la cançó. Us hi afegiu?:


Com va les cançons amb FLAUTA? Envieu-me 1 vídeo tocant NONCHALANT o TEQUILA al meu correu. Teniu de temps fins la setmana vinent, dia 30 d’abril.


PLÀSTICA 

I per últim m'agradaria animar-vos a fet roses aquests dies i decorar els balcons o regalar a la família. Jo ja he fet les meves, us deixaré les fotos perquè les veieu i també unes idees perquè apreneu a dibuixar roses. És més fàcil del que sembla.






Penseu que a més a més de roses podeu fer punts de llibre de tota mena que ja sé que us encanta fer-ne.











MOLTS PETONS ARTISTES, US TROBO MOLTÍSSIM A FALTAR I M'ENCANTA VEURE-US PELS ESPAIS DE CONNEXIÓ.

MIREIA